Jednym z pierwszych kroków, jakie są czynione, gdy rozpoczyna się działalność gospodarczą i otwiera swoje pierwsze biuro czy sklep, jest wyposażenie tego miejsca we wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sprzęty i urządzenia. A w przypadku, zarówno biura, jak i sklepu, najbardziej podstawowymi rzeczami są bez wątpienia meble i w obecnej chwili także sprzęt komputerowy. Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie jakiegokolwiek biura bez przysłowiowego jednego biurka. Same zresztą biurka to zdecydowanie za mało, aby praca przebiegała sprawnie. Liczba dokumentów, jakie trzeba przechowywać w biurze jest bardzo duża i z każdym dniem działalności jest ich tylko coraz więcej. Trzeba je gdzieś przechowywać, bo tak na podłodze, to i nie można, a i po krótkim czasie takiego funkcjonowania, nikt nie byłby w stanie się połapać, gdzie co jest. Dlatego szafy to kolejne meble biurowe, które są bardzo ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia w biurze. Dzięki nim wszystkie dokumenty można właściwie zorganizować i sprawić, że zapanuje porządek. Do tego wszystkiego potrzebne są jeszcze oczywiście krzesła, czy raczej fotele. Przydatnymi rzeczami są też małe szafki osobiste, dla każdego z pracowników, aby mogli w nich przechowywać wszystkie drobne, przydatne do pracy elementy. Dzięki takim podstawom biuro jest w stanie właściwie funkcjonować.