Obecna sytuacja na rynku wszelkiego typu dóbr konsumpcyjnych wygląda w Polsce diametralnie inaczej, niż było to jeszcze kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat temu. Rynek zmienił się z rynku sprzedającego w rynek kupującego, co oznacza, że obecnie nie jest najmniejszym problemem kupienie czegokolwiek, czego się potrzebuje, ale problemem jest sprzedanie i znalezienie na to klientów. Wolny rynek sprawił bowiem, że każdy, kto tylko uważa, że w danej dziedzinie może odnieść sukces, podejmuje się jej i tym samym sprawia, że wzrasta konkurencja. A im dany segment jest atrakcyjniejszy, im jest bardziej perspektywiczny i dający nadzieje na zyski w dłuższej perspektywie, tym pewniejsze, że będzie cieszył się dużym powodzeniem producentów, którzy będą zaciekle rywalizować o każdego klienta. Świetnym przykładem takiej branży są obecnie choćby meble. Na rynku istnieje duże grono wielkich producentów, którzy dzielą między sobą sporą część rynku. Ale nie są w stanie przejąć większości, bo oprócz nich, jest też na nim obecna ogromna liczba zdecydowanie mniejszych podmiotów, które także zajmują się tą branżą, ale w mniejszej skali i na mniejszym rynku. Ale dzięki temu są w stanie oferować bardziej konkurencyjne ceny i produkty bardzo często lepiej dopasowane do potrzeb klientów. Brak im często dobrej marki i marketingowego wsparcia, ale bronią się jakością i renomą przekazywaną między zadowolonymi klientami, którzy zdecydowali się skorzystać z danej firmy.